Obsah
Základní škola Hořovice, příspěvková organizace
Se sídlem: Svatopluka Čecha 455, 268 01 Hořovice
Výroční zpráva o činnosti školy
Školní rok 2022/2023
č.j.: 0384/2023/ZSSBE
1. Základní údaje o škole
Název školy : Základní škola Hořovice, příspěvková organizace
Svatopluka Čecha 455/9, 268 08 Hořovice
Adresa : Svatopluka Čecha 455/9, 268 01 Hořovice
Zřizovatel : Krajský úřad Středočeského kraje
Odbor školství
Zborovská 11
150 21 Praha 5
IČO : 70846375
IZO : 600 021 548
Kontakty
Telefon/fax 311 512958
e-mail info@spechorovice.cz
www www.spechorovice.cz
Ředitelka školy Mgr. Marie Chadrabová
311 512958
chadrabovamarie@seznam.cz
Školská rada
Zástupce rodičů Martina Míková
Zaječov 120, 267 63 Zaječov
311512958
Zástupce učitelů Petra Šilhavá, Dis.
Jivina 10, 267 62 Komárov
311512958
Zástupce kraje Bc. Jaroslav Holeček
holecek.jaroslav@email.cz
777825913
Předsedkyně Školské rady Petra Šilhavá, Dis.
Zařazení do rejstříku Změna zřizovací listiny
Rozhodnutí MŠMT č.j.: 27 782/05-21 Dodatek č. 4 č.j.:
9001/2005ŠKO
Rozhodnutí KÚSK č.j.: 18490/2005ŠKO Dodatek č. 5 č.j.:
2471/2006/ŠKO
Rozhodnutí KÚSK č.j.: 18488/2005/ŠKO Dodatek č. 6 č.j.:
120360/2006/KUSK
Rozhodnutí KÚSK č.j.: 11277/2006/ŠKO Dodatek č. 7 č.j:
024226/2012/KUSK
Rozhodnutí KÚSK č.j.: 12659/2006/ŠKO Dodatek č. 8 č.j:
073212/2017/ KUSK
Rozhodnutí MŠMT č.j.: 6450/06-21
Rozhodnutí KÚSK č.j.: 94277/2006/KUSK
Rozhodnutí MŠMT č.j.: 19769/2006-21
Rozhodnutí MŠMT č.j.: 3928/2007-21
Rozhodnutí MŠMT č.j.: 5613/2009-21
Rozhodnutí MŠMT č.j.: MSMT-24923/2017-3
2. Charakteristika školy
2.1. Vymezení hlavní činnosti školy
Základní škola Hořovice, příspěvková organizace, se sídlem Svatopluka Čecha 455/9,
268 01 Hořovice, je zařazena do sítě škol rozhodnutím MŠMT od 12. 9. 2006.
Dle zřizovací listiny, dodatek č. 8 č.j.: 073212/2017/ KUSK, příspěvková organizace sdružuje od 27. 6. 2017:
Základní školu hlavní účel a předmět činnosti školy je vymezen § 44 zákona a § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., a prováděcími předpisy.
Základní vzdělávání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení. Učili se tvořivě myslet, řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a spolupracovat, chránit své fyzické i duševní zdraví, vytvořené hodnoty a životní prostředí. Být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem, k odlišným kulturám a duchovním hodnotám. Poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o své další životní dráze a svém profesním uplatnění.
Škola je samostatně zřízená pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, podle
§ 16 odst.9 školského zákona. Vzdělává žáky s lehkým, středním a těžkým mentálním postižením, také žáky s více vadami a autismem. Vše na základě písemného souhlasu zákonného zástupce a písemného doporučení školského poradenského zařízení.
Školní družina hlavní účel a předmět činnosti školského zařízení je vymezen § 118
zákona č. 561/2004 Sb., a prováděcími předpisy.
Zařízení pro zájmové vzdělávání zajišťuje výchovné, vzdělávací akce, a osvětovou činnost pro žáky školy.
2.2.
Materiálně technické podmínky pro výuku
Základní škola Hořovice, příspěvková organizace, je základní škola zřízená podle §16 odst.9 školského zákona pro žáky s lehkým mentálním postižením s 1. až 9. postupovým ročníkem, a pro žáky se středním a těžkým postižením, kombinovanými vadami a autismem s 1. až 10. ročníkem. Nejedná se o spádovou školu. Navštěvují ji žáci z Hořovic a sousedních obcí. Budova se nachází blízko centra města, v těsném sousedství autobusového nádraží, což je pro děti tohoto typu, neocenitelnou předností i z pohledu dosažitelnosti a bezpečné docházky do školy.
Škola je umístěna v pronajaté budově Městského úřadu Hořovice. Nemá vlastní jídelnu a tělocvičnu.
Žáci se mohou stravovat v jídelně SOŠ Hořovice. Stravování zaměstnanců školy je zajištěnou firmou HC catering Komárov, kdy je zaměstnancům dováženo jídlo v termoboxech do školy. Výuka tělesné výchovy je zajištěna v pronajatých cvičebních prostorách v městské sportovní hale.
Výuka plavání probíhá v bazénu 1. ZŠ Hořovice. V budově je 5 tříd a 6 odborných pracoven. Školní družina má samostatnou učebnu.
Součástí školy je školní zahrada, kde se nacházejí školní pozemky pro výuku pěstitelských prací a také svépomocí vybudované sportovní hřiště.
Od 18. srpna 2013 probíhala v rámci projektu „Zateplení“, tento projekt byl spolufinancován Evropskou unií – Fondem soudržnosti a Státním fondem životního prostředí ČR v rámci
Operačního programu Životní prostředí rekonstrukce budovy. Byla opravena fasáda školy, provedena výměna oken zateplení půdních prostor a zrenovovaná kamenná podezdívka. Práce skončily v prosinci 2013. O prázdninách v červenci 2020 probíhala v půdních prostorách školy údržba dřevěné konstrukce, zapouštění antibakteriální látky do střešních trámů – proti červotočům.
Škola, ač limitována starší architektonikou budovy, má světlé, čisté a esteticky upravené prostory. Na vzhledu a výzdobě se podílejí učitelé a také samotní žáci.
Celkově působí škola příjemným, útulným a rodinným dojmem.
Učebny jsou rozměrově menší, a tak především v učebnách na 1. stupni je pamatováno na relaxační a hrací prostory.
Poměrně velké množství odborných pracoven je potřebné vzhledem k učebnímu plánu.
Škola má vlastní žákovskou a učitelskou knihovnu, počítačovou učebnu, cvičnou školní kuchyňku, učebnu pro dílenské práce, keramickou dílnu, učebnu výtvarné a hudební výchovy.
K pohybovým aktivitám využívají žáci školní zahradu, školní hřiště, sportovní areál
TJ Spartak Hořovice, případně sportovní hřiště 1. Základní školy Hořovice. Výhodou je blízkost Lesoparku Drážkovka, který se nabízí k vycházkám do přírody.
Pro kulturní vystoupení školy a výstavy prací žáků, využívá škola spolupráci s Městským kulturním centrem, Městským úřadem Hořovice a soukromých podnikatelů v Hořovicích. V době volna a přestávek mohou žáci využívat všech prostor školy. Příprava pedagogů se koná ve sborovně či učebnách.
Materiální vybavení učebnicemi a učebními pomůckami je dostatečné. Škola se snaží v rámci finančních možností inovovat technické vybavení tak, aby odpovídalo technické úrovni roku 2023. Většina učeben je vybavena audio a video technikou, kterou učitelé využívají při výuce. Počítačová učebna má 12 stabilních pracovišť. Počítače byly zakoupeny z projektu ESF EU OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost a jsou vybaveny softwarem Windows, trvale připojeny k internetu a naplněny výukovými programy. Počítačová učebna je využívána jak v rámci hodin informatiky a informačních technologií, tak i jako doplnění učiva v jiných předmětech. Škola zakoupila pro žáky v rámci programu Národní plán obnovy – Prevence digitální propasti a podpora vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí pro ZŠ, SŠ A KON. pro rok 2023 nové tablety a digitální pomůcky pro žáky se speciálními potřebami.
Na podzim 2020 škola zakoupila z peněz MŠMT 10 tabletů a 2 notebooky, které byly použity pro žáky do běžné výuky a k distanční výuce.
Škola je zapojena do projektu Ovoce a Mléko do škol. Cílem projektu je přispět k vytvoření zdravých stravovacích návyků ve výživě dětí 1. stupně.
2.3. Vzdělávací program školy
Základní škola
Žáci byli vzděláváni podle:
Školní vzdělávací program ABECEDA pro život č.j.: 0295/2018/ZSSBE RVP ZV pro žáky s minimální doporučenou úrovní očekávaných výstupů:
pro žáky 1. až 9. ročníku
Školního vzdělávacího programu ABECEDA pro život č.j.: 313/2007 RVP ZŠS I. a II. díl:
pro žáky 1. až 10. ročníku
Školní družina
Žáci byli vzdělávány podle:
Školního vzdělávacího programu pro zájmové vzdělávání č.j.: 0480/2018/ZSSBE
2.4. Základní cíle výchovně vzdělávacího procesu
Ve školním roce 2022/2023 k 30. 9. 2022 měla škola celkem 31 žáků. Tři třídy základní školy zřízené podle § 16 odst.9 ŠZ 1. a 2. stupeň - 26 žáků, jednu třídu základní školy speciální 1. a 2. díl. - 5 žáků.
Ve škole působily dvě asistentky pedagoga.
Žáci 1, 2., 3. ročníku a žákyně 3. ročníku ZŠS byli spojeni do I. Třídy. Zde byla k dispozici po celou dobu výuky asistentka pedagoga. Žáci 4. a 6. ročníku byli spojeni do II. třídy, žáci 5. a 7. ročníku byli spojeni do III. třídy působila zde jedna pedagogická asistentka, žáci 8. a 9. ročníku a žákyně 7. a 8. ročníku ZŠS ročníku byli spojeni do IV. Třídy, I zde byla po celou dobu výuku využívána asistentka pedagoga.
V celé škole pracovalo 11 pedagogů včetně ředitelky a vychovatelky školní družiny. Školní družina měla jedno oddělení.
Pracovaly zde dvě uklízečky, údržbář, mzdová účetní a jedna administrativní pracovnice.
Do základní školy zřízené podle §16 odst.9 školského zákona jsou zařazovány žáci, kteří nezvládají výuku na běžné základní škole. Žáci s mentálním postižením jsou výhradně přijímáni na základě doručení školského poradenského zařízení, souhlasu zákonných zástupců a informovaného souhlasu o rozdílech ve vzdělávacích programech.
Základní škola je členěna od roku 2005 na 1. stupeň: 1. až 5. ročník, 2. stupeň: 6. až 9. ročník.
Do základní školy speciální jsou žáci zařazovány na základě odborného vyšetření, doporučení z SPC nebo PPP a s žádostí a souhlasem rodičů děti, žáci se středně těžkým, těžkým postižením, s kombinovanými vadami a autismem. Ve speciální třídě a v 1. až 5. ročníku základní školy je plně uplatňován volný učební plán, aby učitel mohl reagovat na psychický stav dětí.
Tři žákyně základní školy speciální se vzdělávalo podle Individuálního vzdělávacího plánu.
O žáky je pečováno komplexně, díky týmové spolupráci zainteresovaných odborníků a za úzké spolupráce s rodiči, při důsledném respektování individuálních možností každého dítěte.
Z důvodu hygieny vyučovacího procesu je na škole dodržován pitný režim. Velká přestávka, která je prodloužená, je využívána za příznivého počasí k pobytu dětí na školní zahradě.
Naší snahou je vytvářet dětem příjemné, kulturní a estetické prostředí. Pro různé zájmové aktivity vyhledáváme sponzory, což je čím dál složitější. Snažíme se do činnosti školy zapojovat rodiče žáků, což je však velmi obtížné. Ne vždy se nám to daří. Pravidelně navštěvujeme s dětmi divadelní představení. Účastníme se sportovních, dopravních,ekologických, veřejně prospěšných a výtvarných soutěží. O činnosti školy je veřejnost informována regionálním tiskem, webovými stránkami školy.
Škola pracovala podle celoročního plánu akcí školy, plánu kontrolní činnosti pro školní rok 2022/2023, který vycházel z dlouhodobé koncepce školy.
Školy a školská zařízení – členění
I. Školy – nejvyšší povolený počet dětí/žáků a naplněnost (k 30. 9. 2022)
Typ školy/ŠZ | IZO | Nejvyšší povolený počet žáků | Skutečný počet dětí/žáků | Přepočtený počet pedagogických pracovníků | Počet dětí/žáků na přep.počet ped.prac. |
MŠ speciální | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
MŠ při zdrav.zařízení | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
ZŠ | 002050960 | 85 | 31 | 3,00 | 7,6 |
ZŠ speciální | 110000994 | 10 | 7 | 2 | 3.5 |
ZŠ při zdrav.zařízení | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Přípravný stupeň ZŠ spec. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Praktická škola | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Škola nemá školu při zdravotnickém zařízení...
II. Školská zařízení – nejvyšší povolený počet dětí/žáků (strávníků, ubytovaných, klientů) a naplněnost (k 30.9..2022)
Školské zařízení | IZO | Nejvyšší povolený počet dětí/žáků (ubyt,stráv.klientů) | Skutečný počet dětí/žáků (ubyt.stráv.Klientů) | Z toho cizích | Přepočtený počet pracovníků |
Školní družina/ klub | 11000100/0 | 24/0 | 14/0 | 0 | 0,618 |
Školní jídelna | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Internát | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SPC | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Škola nemá internát, školní jídelnu ani SPC.
4.Souhrnné údaje o dětech/žácích
I.Děti/žáci podle typu školy/školského zařízení(k 30.9.2022)
Typ školy/ŠZ | Děti/žáci | Počet tříd (u ŠD/ŠK počet oddělení) | Průměrný počet dětí/žáků na třídu (oddělení) |
MŠ speciální | 0 | 0 | 0 |
MŠ při zdravotním zařízení | 0 | 0 | 0 |
ZŠ | 26 | 4 | 6,5 |
ZŠ speciální | 5 | 1 | 5 |
ZŠ při zdravotnickém zařízení | 0 | 0 | 0 |
Přípravný stupeň ZŠ speciální | 0 | 0 | 0 |
Praktická škola | 0 | 0 | 0 |
Školní družina/klub | 14/0 | 1/0 | 14/0
|
V ZŠ praktické byly některé ročníky spojeny do jedné třídy.
Škola nemá školu při zdravotnickém zařízení.
Škola nemá přípravnou třídu.
Ve škole nestudovali cizí státní příslušníci.
Do základní školy dojíždělo: 3 žáci - Plzeňský kraj, 29 žáků - Středočeský kraj.
II. Děti/žáci podle druhu zdravotního postižení (k 30.9.2022)
Druh postižení | MŠ | ZŠ | ZŠ speciální | Příp.stupeň | Pr.š. |
Mentální postižení | 0 | 26 | 5 | 0 | 0 |
-z toho těžké mentální postižení | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
-z toho hluboké mentální postižení | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sluchové postižení | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
-z toho neslyšící | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Zrakové postižení | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
-z toho nevidomí | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Závažné vady řeči | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tělesné postižení | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Souběžné postižení více vadami | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 |
-z toho hluchoslepí | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Vývojové poruchy učení | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Vývojové poruchy chování | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Poruchy autistického spektra | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 |
Bez zdravotního postižení | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5. Údaje o přijímání dětí/žáků do školy.
I.Přijímání dětí do MŠ a přípravného stupně ZŠ speciální pro školní rok 2022/2023 a počet udělených odkladů povinné školní docházky (dále jen PŠD) - k 1.9.2022
Typ školy/ŠZ | Počet přijatých dětí | Počet odkladů PŠD | |
celkem | v posledním roce před zahájením PŠD | ||
Mateřská škola | 0 | 0 | 0 |
Přípravný stupeň ZŠ spec. | 0 | 0 | 0 |
Škola nemá přípravný stupeň základní školy speciální.
Škola nemá mateřskou školu.
II.Zápis žáků do 1.třídy ZŠ a následné přijetí pro školní rok 2022/2023, počet udělených odkladů PŠD(k 1.9.2021)
Typ školy | Počet dětí u zápisu | Počet odkladů PŠD | Počet nově přijatých žáků do 1.ročníku | |
navržený | skutečný | |||
ZŠ | 0 | 0 | 0 | 2 |
ZŠ speciální | 0 | 0 | 0 | 0 |
Do prvního ročníku pro školní rok 2022/2023 se nedostavilo žádné dítě.
V průběhu školního roku 2022/2023 byli přijati: 4 žáci.
III. Údaje o přijetí žáků do praktické školy pro školní rok 2022/2023(k 1.9..2022)
Kód a název oboru | Počet přihlášených | Počet přijatých | Počet nově otevřených tříd |
0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 |
Škola nemá praktickou školu.
6. Údaje o výsledcích ve vzdělání
I. Prospěch a docházka žáků všech ročníků celkem (včetně závěrečných ročníků) - k 30.6.2023
Prospěch a docházka žáků všech ročníků | Počet žáků |
Základní škola | |
Žáci celkem | 26 |
Prospěli s vyznamenáním | 2 |
Prospěli | 24 |
Neprospěli | 0 |
- z toho opakující ročník | 0 |
Průměrný prospěch žáků | 3,50 |
Průměrný počet zameškoných hodin na žáka/z toho neopmluvených | 260,912/16.6 |
Základní škola speciální | |
Žáci celkem | 5 |
Prospěli s vyznamenáním | 1 |
Prospěli | 4 |
Neprospěli | 0 |
-z toho opakující ročník | 0 |
Průměrný prospěch žáků | 2,56 |
Průměrný počet zameškaných hodin na žáka/z toho neomluvených | 383/0 |
Praktická škola | |
Žáci celkem | 0 |
Prospěli s vyznamenáním | 0 |
Prospěli | 0 |
Neprospěli | 0 |
-z toho opakující ročník | 0 |
Průměrný prospěch žáků Průměrný počet zameškaných hodin na žáka/z toho neomluvených | 0 |
Slovně byli hodnoceni žáci základní školy speciální.
Žádný žák nekonal opravnou zkoušku.
Škola nemá praktickou školu.
II.Výsledky závěrečných zkoušek v praktické škole (k30.6.2023)
Kód a název oboru | Žáci konající zkoušky celkem | Prospěli s vyznamenáním | Prospěli | Neprospěli |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Škola nemá praktickou školu.
7. Chování žáků
Chování žáků( k 30.6.2023)
Typ školy | Hodnocení chování | ||
velmi dobré | uspokojoivé | neuspokojivé | |
Základní škola | 22 | 2 | 2 |
ZŠ speciální | 5 | 0 | 0 |
Praktická škola | 0 | 0 | 0 |
Důvody pro snížení známek z chování: vulgární chování ke spolužákům a vyučujícím.
Výchovná opatření : napomenutí třídního učitele, třídní důtka, ředitelská důtka, snížená známka z chování. Návštěva zákonných zástupců k projednání chování ve škole. Pravidelná spolupráce s OSVZ ŠPZ.
8. Absolventi a jejich další uplatnění
Absolventi školy -přijímcí řízení na vyšší typ školy (k30.6.2023)
Typ školy | Počet absolventů | Přijati do Prš | Přijati do OU | Přijati na jinou SŠ | Nepodali přihlášku |
ZŠ | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 |
ZŠ speciální | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Praktická škola | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 žáci základní školy ukončili povinnou školní docházku v 9. ročníku, dva žáci Základní školy speciální ukončili povinnou školní docházku v 10. ročníku
9. Údaje o nezaměstnanosti absolventů praktické školy
Nezaměstnaní absolventi praktické školy - podle statistického zjišťování úřadů práce (k 30.4.2023)
Kód a název oboru | Počet absolventů - školní rok 2016/2017 | Z nich počet nezaměstnaných -duben 2017 |
0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 |
Zdroje bez evidence zaměstnaných
10. Jazykové vzdělávání na škole
I.Žáci učící se cizí jazyk (k 30.9.2022)
Jazyk | Počet žáků | Počet skupin |
Anglický jazyk | 24 | 3 |
Jiný jazyk | 0 | 0 |
II.Učitelé cizích jazyků - rozložení kvalifikace (k 30.6.2022)
Jazyk | Počet učitelů celkem | Kvalifikace vyučujících | Rodilí mluvčí | ||
pedagogická i odborná | částečná | žádná | |||
Anglický jazyk | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Jiný jazyk | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Výuka cizího jazyka na typu naší školy je v oblasti základních pojmů. Vyučující mají základní znalosti anglického jazyka. Dosažená znalost postačuje výuce. Jazykově se vzdělávají.
11. Úroveň informační a počítačové gramotnosti ve škole
Materiální vybavení učebnicemi a učebními pomůckami je dostatečné. Škola se snaží v rámci finančních možností inovovat technické vybavení, tak aby odpovídalo technické úrovni roku 2023.
Většina učeben je vybavena audio a video technikou, kterou učitelé využívají při výuce – výukové programy. Škola vlastní dva přenosné notebooky a dva menší tablety na kterých je možno přes mobilní data projektor prezentovat výukovou prezentaci. Počítačová učebna má 12 stabilních pracovišť. Počítače jsou vybaveny softwarem Windows, trvale připojeny k internetu a naplněny výukovými programy. V rámci podpory distanční výuky a informační technologie získaly školy na podzim 2021 od MŠMT finanční podporu na zakoupení 12 notebooků.
Počítačová učebna je využívána jak v rámci hodin informatiky, tak i jako doplnění učiva v jiných předmětech. Ve dvou kmenových učebnách jsou interaktivní tabule, které jsou využívány téměř ve všech předmětech.
Škola zakoupila pro žáky v rámci programu Národní plán obnovy – Prevence digitální propasti a podpora vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí pro ZŠ, SŠ A KON. pro rok 2023 nové tablety a digitální pomůcky pro žáky se speciálními potřebami
Pedagogové školy jsou absolventi základního kurzu počítačové gramotnosti Z1.
12. Údaje o pracovnících školy
I. Základní údaje o pracovnících školy (k 30.9.2022)
Počet pracovníků | ||||
celkem fyzický/ přepočtený | nepedagogických fyzický/ přepočtený | pedagogických fyzický/ přepočtený | pedagogických s odbornou kvalifikací | Počet žáků na přepočtený počet pedagog. prac. |
16/10 | 4/1,7 | 12/8,3 | 6 | 4 |
Základní škola 26 žáků.
Základní škola speciální 5 žáků.
Celkem ve škole 31 žáků.
II. Věková struktura pedagogických pracovníků (k30.9.2022)
Počet pedag.pracovníků | do 30let | 31-40let | 41-50let | 51-60let | nad60 | Z toho důchodci | Průměr věk |
Celkem | 0 | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 55,27 |
z toho žen | 0 | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 57.12 |
III.Pedagogičtí pracovníci-podle nejvyššího dosaženého vzdělání (k30.9.2022)
Počet ped.pracovníků - dosažené vzdělání | ||||
vysokoškolské magisterské a vyšší | vysokoškolské bakalářské | vyšší odborné | střední | základní |
3 | 1 | 2 | 5 | 0 |
IV. Pedagogičtí pracovníci - podle délky praxe (k30.9.2022)
Počet pedagogických pracovníků s praxí | ||||
do 5 let | do 10 let | do 20 let | do 30 let | více než 30let |
2 | 2 | 3 | 1 | 3 |
Ve škole pracovaly dvě pedagogické asistentky pro žáky se zdravotním postižením. Byly přínosem pro pedagogickou činnost. Současný počet pedagogických asistentů odpovídá potřebám školy. V novém školním roce bychom chtěli počet asistentů navýšit z důvodu přijetí nových žáků PAS.
V. Zajištění výuky učiteli s odbornou kvalifikací v příslušném oboru vzdělání1 (k30.9.2022)
Předmět | Celkový počet hodin odučených týdně | Z toho odučených učiteli s odbornou kvalifikací v příslušném oboru vzděl. |
Český jazyk | 15 | 12 |
Matematika | 11 | 10 |
Občanská výchova | 2 | 2 |
Dějepis | 4 | 0 |
Zeměpis | 3 | 2 |
Přírodopis | 3 | 2 |
Přírodověda | 2 | 0 |
Vlastivěda | 2 | 2 |
Fyzika | 4 | 0 |
Chemie | 4 | 2 |
Prvouka | 4 | 0 |
Výtvarná výchova | 6 | 4 |
Hudební výchova | 6 | 0 |
Pracovní vyučování | 8 | 3 |
Rýsování | 0 | 0 |
Informatika | 6 | 0 |
Tělesná výchova | 8 | 6 |
Anglický jazyk | 9 | 0 |
Mediální výchova | 0 | 0 |
Společenská výchova | 0 | 0 |
Výchova ke zdraví | 3 | 3 |
Dorozumívací dovednosti | 2 | 2 |
Sebeobslužné činnosti | 2 | 2 |
Celkem | 104 | 52 |
13. Údaje o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků včetně vedoucích pracovníků
Školení BOZP a PO zaměstnanci p. Svoboda
Porada ředitelů – on line + osobně Nesuchyně
Revize RVP ZV a nutné změny ŠVP – on line
Školení RVP ZV digitální technologie – online
Vzdělávací centrum – NAUTIS Praha
Aktuální změny v pracovních předpisech – J. Valenta, Praha
Setkání kmotrů – ZOO Plzeň
Zažít prevenci – KÚSK Praha
Povinná dokumentace metodika prevence - online
Prevence při šikaně a kyberšikaně – NPI Praha (online)
KAP – KÚ (Radnice Hořovice)
PPP Hořovice – setkání VP (Hořovice)
Revize RVP ZV – par. 16, odst. 9 Informatika (online)
Spisová služba – začátečníci Praha KÚSK
Funkční studium pro ředitele škol – online (od 9. 12. 2022 – 26. 6. 2023)
Zavedení Robotiky do vyučování – online
Alternativní a podpůrné komunikace dětí PAS – Praha
Najděte klíč ke svému potenciálu – výchovné poradenství MÚ Beroun
EVVO – online vzdělávací semináře (půdní proplétání živého a neživého
Povinná dokumentace pro řízení škol
BOZP a PO a současné legislativní změny
Digitální kompetence a jak na ně
Digitální kompetence ve školách dle par. 16, odst. 9
Kurz pro hospodářky školy – 3- - 31. 3. 2023 (online)
Samostudium: Pedagogové využili všech 12 dnů samostudia, a to v době prázdnin.
Finanční náklady vynaložené na DVPP činily: 20 483,9 - Kč
14. Údaje o dalších aktivitách a prezentaci školy na veřejnosti
Ve školním roce 2022/2023 se konaly: kroužky doučování – Český jazyk, Matematika, Informatika
Projekty
Prosinec | Vánoční zvyky | Školní projekt | 30žáků |
Vánoční písničky na přání | Školní projekt | 28žáků | |
Leden | Komenský a my - celoroční | Národní pedagogické muzeum | 30žáků |
Únor | Soutěž finanční gramotnosti(celorepubliková soutěž) | MŠMT | 14žáků |
Památník Lidice | Město Lidice | 4žáci | |
Dopravní výchova | Školní projekt | 29žáků | |
Březen | Dem mateřského jazyka | Školní projekt | 30žáků |
Ponožkový den | Školní projekt | 24žáci | |
Duben | Modrý den | Školní projekt | 30žáků |
Den rodin | Školní projekt | 30žáků |
Cvičení v přírodě
říjen | Turistický pochod a cvičení v přírodě | Hořovice a okolí | 19žáků |
duben | Turistický pochod a cvičení v přírodě | Hořovice a okolí | 15žáků |
květen | Turistický pochod a cvičení v přírodě | Hořovice a okoli | 24žáků |
Sběrové soutěže
září říjen | VLS Jince | kaštany žaludy | 100kg |
celoročně | sběr baterií a elektrozařízení | ASEKOL s.r.o. | baterie 15kg elektrozařízení 100kg |
Besedy
listopad | Beseda MAP - hvězdy | 22žáků |
prosinec | MAP - Polytechnické vyrábění | 30žáků |
Školní vánoční besídky ve třídách | 25žáků | |
květen | Beseda s Policií ČR | 20žáků |
červen | Třídní výlety | 25žáků |
Celoškolní výlet - Země ráj | 29žáků |
Ostatní aktivity
září | Patronát v ZOO Plzeň-Klokan Rudý | 22žáků |
prosinec | Mikulášská nadílka | 30žáků |
Školní vánoční besídky ve třídách | 25žáků | |
červen | Třídní výlety | 25žáků |
celoročně | Každé první úterý v měsíci se setkávají žáci a učitelé o velké přestávce na školní chodbě:co bylo,bude,narozeniny,vyhodnocení soutěží,schránka důvěry. | 30žáků |
Ve zdravé škole zdravý vzduch – aneb nám se daří – Metodik prevence Celoroční projekt. Cílem projektu Metodika prevence bylo formovat osobnost žáka, která je schopna s ohledem na svůj věk se orientovat v dané tematice, vážit si svého zdraví, zvládat základní sociální dovednosti, nakládat s volným časem. Klima třídy p.Sixta | 1. – 9. ročník + Speciální třída |
Projekt Environmentální výchovy: Sběr kaštanů a žaludů pro Zvířátko v Olešné a VLS Jince. Sběr baterií a elektrozařízení. Spolupráce se ZOO Plzeň-sponzorování Klokana rudého. Ukliďme si svět – jak teče voda, mapa elektroodpadu, elektrosaurus | 23 žáků 30 žáků 18 žáků 15žák |
Vánoce – projekt o vánočních zvycích, pečení vánočního cukroví, vyrábění vánoční ozdoby na stromeček na chodbě | Celoškolní projekt |
Školní jednodenní Projekty: Barevný svět-aneb malování a tvoření pro radost. Tvořivé hry. Deskové hry. Informatika-multimediální tvorba Žákovská knihovna. | 20 žáků 15 žáků 18 žáků 19 žáků 21 žáků 20 žáků |
Školní družina Celoroční projekt deskové hry. Pokračování projektu z minulého školního roku. Děti se učí pravidla deskových her, Dáma, Člověče nezlob se a dalších. Poměřují své síly, učí se vítězit ale i prohrávat, být čestní a ctít pravidla | I.stupeň PT |
Celostátní projekty
„72 hodin“ | Říjen 2021 | Celostátní projekt Projekt je zaměřený na tři dny dobrovolnických aktivit po celé ČR | Projektu se zúčastnilo 20 žáků. Sběr kaštanů, žaludů pro lesní zvěř v Lesoparku Drážkovka. Úklid v areálu Spartaku Hořovice a koupaliště, opékání buřtů. Sběr jablek pro zvířátka ve Zvířátkově, úklid školní zahrady. |
T-Mobile Olympijský běh | červen2022 | Celostátní projekt | Olympijská myšlenka-pohybem a sportem posílit naši imunitu. Běh v Lesoparku Dražovka. |
Sněhuláci pro Afriku | leden-únor2022 | Celostátní projekt Projekt zaměřený na pomoc získat finanční prostředky na vybavení škol v Africe. | Každá třída postavila sněhuláky na školním hřišti a v okolí školy. Zaslala fotografie sněhuláků do celostátní soutěže. |
Den Mateřského jazyka | únor2022 | Den Českého jazyka | Učili jsme se jazykolamy, tvořili masky, luštili křížovky |
Modrý den | duben2022 | Den Autismu | Ve škole byly lucerničky, které svítili modrou barvou na podporu dětí s autismem. |
Ponožkový den | 21.3.2022 | Den Downova syndromu | Děti přišly v každé ponožce jiné, tvořili jsme barevné veselé ponožky. |
Ovoce do škol | celoročně | Celostátní projekt | Zdravá výživa, zdravý pohyb, zdravý životní styl. |
Škola nemá spolupráci se zahraničními školami.
15. Další vzdělávání ve škole v rámci celoživotního učení
Škola nepořádá kurzy k doplnění základního vzdělání a základů vzdělání.
16. Výchovné a kariérní poradenství
V oblasti výchovného a kariérního poradenství je činnost dlouhodobě zaměřena na přiměřenou poradenskou činnost ve směru volby učebního oboru, a to s ohledem na individuální schopnosti každého žáka.
V letošním školním roce jsme navštívili: Burzu učilišť v Berouně, absolvovali jsme besedu na Úřadu práce v Berouně, byli jsme na dni otevřených dveří v SOU a OU Beroun Hlinky.
Žáci byly průběžně během celého školního roku ve škole prostřednictvím sociálních sítí internet on-line informováni o nabídkách ke vzdělávání na SOU a OU.
Pro rodiče vycházejících žáků jsme pořádaly individuální rodičovské schůzky (4 žáci). Samozřejmostí je pomoc a konzultace při vyplňování přihlášek ke střednímu vzdělávání.
Žákům byly během celého školního roku předávány písemné i elektronické nabídky SOU a OU.
V hodinách informatiky a občanské výchovy, výchovná poradkyně žáky průběžně informovala o podmínkách přijímacího řízení a o dalších možnostech vzdělávání.
Z celkového počtu 6 vystupujících žáků, byli přijati do učebního oboru 3 žáci, 3 žáci si přihlášku nepodali.
Výchovná poradkyně řešila méně problémů s neomluvenou absencí. Rodiče omlouvali žáky s několikadenním zpožděním, v některých případech musela škola požádat o spolupráci příslušný OSVZ. Neustálým problémem je zdravení žáků a časté omluvenky od rodičů v hodinách tělesné výchovy.
Základní informace byly rodičům podávány telefonicky nebo osobně při třídních schůzkách a individuálních konzultacích. Výchovná poradkyně měla pevně stanovenu dobu, která byla žákům i rodičům známa a bylo možno v průběhu školního roku ji navštívit a případný problém řešit. Schůzku bylo možné domluvit individuálně, kdykoliv. Ve škole je schránka důvěry, kam mohli žáci vkládat dopisy směřované k výchovné poradkyni, metodičce prevence nebo vedení školy.
Každé první úterý v měsíci se setkávali žáci a učitelé na školní chodbě ve škole, kde společně s vyučujícími hodnotili činnost školy v uplynulém měsíci.
Součástí výchovné práce je zprostředkování spolupráce se Školskými poradenskými zařízeními, zvláště speciálně pedagogickými centry, Městským úřadem Hořovice – odborem sociálních věcí a zdravotnictví.
Pro rodiče žáků, zprostředkování spolupráce s centrem pro volbu povolání při Úřadu práce a vybranými pracovišti. V případě zájmu rodičů předání informací o drogových centrech a dalších specializovaných pracovišť v ČR.
17. Údaje o výsledcích inspekční činnosti provedené Českou školní inspekcí, případně o dalších kontrolách.
Ve školním roce 2022/2023 neproběhla žádná inspekční činnost ve škole.
18. Další činnost školy
Při škole pracovala Školská rada ve složení – zástupce zřizovatele, zástupce rodičů a zástupce pedagogů školy.
Škola se zapojila do soutěže „Škola udržitelného rozvoje Středočeského kraje“,
Projekt ekologické výchovy.
Škola se zapojila do celostátního Projektu 72 hodin, Modrý den, Sněhuláci pro Afriku.
Škola je vybavena sběrnými nádobami na třídění plastu, papíru, skla, použitých baterií a malých elektrospotřebičů. V celoročním projektu Recyklohraní, škola plnila zadané úkoly společnostmi ASEKOL s.r.o.
Žáci se zúčastnili výtvarných soutěží v rámci okresu, kraje i celorepublikové viz. výše uvedeno v tabulkách.
V rámci prevence sociálně patologických jevů škola má vypracován Minimální preventivní program. Celoročně probíhal školní projekt Ve zdravém těle zdravý vzduch, který je zaměřen na vztahy mezi žáky ve škole.
Škola je řadu let zapojena do celostátního projektu Ovoce do škol.
Pedagogové školy každodenně působí na žáky ve směru zdravého životního stylu.
Škola má vypracován Plán environmentální výchovy. V rámci, kterého ve škole proběhl projekt „Význam třídění odpadů pro člověka“.
Škola má patronát nad Klokanem Rudým v ZOO Plzeň. Žáci se několik let starají ve škole o vodní želvu, každý měsíc vždy jedna třída krmí a čistí akvárium, žáci získávají praktické informace o životě zvířat.
Škola celoročně spolupracovala se svým zřizovatelem Středočeským krajem, obcemi, základními školami a odbornými učilišti v berounském regionu, Úřadem práce, PPP, SPC, odborem sociálních věcí a zdravotnictví, Městskou policií, Policií ČR, Městským úřadem Hořovice, SVP.
I.Základní údaje o hospodaření školy
Základní údaje o hospodaření v tis.Kč | Za ro 2022(k31.12.) | Za 1.pol.roku2023(k30.6.) | |||
Činnost | Činnost | ||||
Hlavní | Doplňková | Hlavní | Doplňková | ||
1. | Náklady celkem | 8,810.557,56 | 3,976.012,67 | ||
2. | Výnosy celkem | 8,775.427,03 | 3,920.306,40 | ||
z toho | příspěvky a dotace na provoz | 8,560.327,- | 3,897.156,- | ||
ostatní výnosy | 215.100,03 | 23.150,40 | |||
3. | HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK před zdaněním | -35.130,53 | -55.706,27 |
II.Přijaté příspěvky a dotace
Přijaté příspěvky a dotace v tis.Kč | Za rok 2022 (k31.12.) | |
1. | Přijaté dotace ze státního rozpočtu celkem (INV) | |
2. | Přijaté dotace z rozpočtu kraje(včetně vrácených príjmů z pronájmu) | |
3. | Přijaté příspěvky a dotace na neinvestiční výdaje ze státního rozpočtu přes účet zřizovatele (MŠMT apod.) celkem )INV) | 7 707811,- |
z toho | přímé vzdělávací výdaje celkem (UZ 33353) z toho mzdové výdaje(platy a OPPP) ostatní celkem(např.UZ33013,33163-vypsat všechny) z Digitální propast UZ 33088 toho NPO doučování UZ 33086
| 7 578461,- 5 548650,- 129350,-
99000,- 30350,-
|
4. | Přijaté příspěvky a dotace na neinvestiční výdaje z rozpočtu kraje celkem (INV) | 852516,- |
běžné provozní výdaje celkem(UZ000) | 673516,- | |
z toho | ostatní účelové výdaje celkem(vypsat všechny -např,UZ001,002,003) | 179000,- |
z toho Nájemné 007 | 179000,- | |
5. | Z jiných zdrojů (sponzorské dary, strukturální fondy EU,FM EHP/Norsko atd) | 23153,. |
20. Závěr
Činnost školy ve školním roce 2022/2023 proběhla v běžném režimu.
Výchovně vzdělávací proces byl směrem k žákům naplněn dle předem daných cílů. Do učebních oborů a středních škol byli přijati 2 vystupující žáci.
V technicko – materiální oblasti škola doplnila materiální vybavení dle potřeby pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a pomůckami informačně technického.
V preventivní a zájmové činnosti škola nabídla žákům soutěže v rámci školních projektů. Zájmové kroužky byly letos zaměřené především na doučování, kde si žáci doplňovali zameškané učivo.
Škola celoročně spolupracuje s Pedagogickou psychologickou poradnou v Hořovicích, Králově Dvoře, Rokycanech. Speciálně pedagogickými centry v Berouně, Rakovníku, Příbrami a Plzni.
Po deváté se naše škola již tradičně zúčastnila celostátního Projektu „72 hodin“. Je to dobrovolnický projekt, který se zaměřuje na pomoc lidem, přírodě a místu, kde žijeme. V říjnu jsme pořádali čtyřhodinovou úklidovou brigádu v Lesoparku Dražovka, sbírali jsme kaštany a žaludy pro lesní zvěř VLS Jince a Zvířátkov Olešná.
2. duben 2023 byl vyhlášen jako celosvětový den autismu, s kterým je spojená modrá barva jako symbol komunikace a přátelství. Naše škola vytvořila projekt „Modrý den“. Večer se rozsvítila modrá světla na podporu dětí s poruchou artistického spektra. K tomuto projektu máme velice blízko, jelikož několik žáků naší školy mají diagnostikovanou poruchu autistického spektra. Tradičně se k nám připojují i někteří rodiče právě těchto dětí.
Vysvědčení bylo předáno žákům 30. 6. 2023.
Škola je vzhledem ke své poloze a spádovosti přiměřeně naplněna a poskytuje potřebným žákům možnost plnohodnotného základního vzdělání. Naplněním tohoto poslání jim umožňuje úspěšné zapojení do dalšího vzdělávání.
Datum zpracování zprávy: 15. 9. 2023
č.j..: 0384/2023/ZSS